Újdonságaink...
Ide fognak bekerülni a friss infók

2009. április.
Elkészült a www.LEDAuto.hu oldalunk

2010. október
Újítottunk az oldalunkon és feltöltöttük a termékeinket
Web látogatottság számlálót helyeztünk el, amely 2010.01.01.-től számolja az oldalunk látogatottságát.

2010. november
Elindítjuk a "LED-ezd magad" akciónkat.
Ezel segítsük azokat akik maguk szeretnék átalakítani a lámpájuk, at.
Oldalaink...
Oldalaink...
Újdonságaink...
A LEDAuto.hu a BENETT Team tagja

A LEDAuto.hu bemutatja a LED-ek autós alkalmazását

LEDAuto -

Minden, ami LED és Auto
Nappali menetjelző fény 

/ Ez egy nagyon érdekes téma mindenképpen tisztázást igényel!/

     2011-től minden EU-s országban kötelező lesz a DRL használata. Ez a gyártókat is arra serkenti, hogy ilyen lámpával szereljék autójukat. Van olyan autó ahol ez elég jól sikerült, mint pl, az Audik és az Opel Insignia és van olyan is, ahol belöktek egy 21Wattos izzót - ez elég szánalmas szerintem...
     Néhány kimutatás szerint energiatakarékos a DRL használata - kivéve, ha az egy 21W izzó.
Számoljunk egy kicsit, tegyük fel, hogy LED-es DRL-t és LED-es helyzetjelzőket használunk.... (2x55W)+(4x5W)=130W;
Ez egy átlagos 80LE teljesítményű gépjármű esetén, ez 59,6kW. Ehhez a teljesítményhez 100km alatt kb. 7liter üzemanyag szükséges. Lámpák felkapcsolásakor tehát a motornak a teljesítményéből 0,13kW energiát az izzókra kell fordítania. Ehhez szükséges üzemanyag 0,0153l/100km. Ugyanez LED-es DRL és LED-es helyzetjelzők esetén pl.: (2x6W)+4x1W)=16W a fogyasztás 0,0018l/100km! Ez szerintem nem jelentős, ettől a hifim többet eszik, azonban gondolkodjunk globálisan és hihetetlen eredmény jön ki. Illetve jönne ki, ha LED lenne a DRL és nem izzó, illetve jönne ki, ha ez is megfelelően lenne szabályozva...
(12Volton számolva, mert ennyi a névleges feszültség, habár tudjuk, hogy jó generátor és akkumulátor esetén ez 14,4V)

Ezt a témát folytassuk egy idézettel:

6/1990. (IV. 12.) KöHÉM rendelet a közúti járművek forgalomba helyezésének és forgalomban tartásának műszaki feltételeiről

A nappali menetjelző lámpára vonatkozó üzemeltetési műszaki feltételek

55/A. § (1) A gépkocsit fel szabad szerelni két, menetirányban fényt kibocsátó nappali menetjelző lámpával.
              (2) A nappali menetjelző lámpa csak színtelen (fehér) fényt bocsáthat ki.

A nappali menetjelző lámpára vonatkozó további műszaki feltételek
55/B. § (1) A gépkocsira csak jóváhagyási jellel ellátott nappali menetjelző lámpát szabad felszerelni.
             (2) A nappali menetjelző lámpákat a gépkocsin a következőképpen kell elhelyezni:
                   a) az átvilágított felület alsó széle az úttest szintjéhez 0,25 méternél közelebb és attól 1,50 méternél távolabb nem lehet;
                   b) az átvilágított felület külső széle a gépkocsi legszélső pontjától 0,40 méternél távolabb, a különböző oldalon lévő lámpák átvilágított felületének belső szélei egymáshoz 0,60 méternél közelebb nem lehetnek, azonban az olyan gépkocsin, amelynek a teljes szélessége nem éri el az 1,3 métert, a belső szélek közötti legkisebb távolság 0,40 méterre csökkenthető.
             (3) A nappali menetjelző lámpák elektromos kapcsolásának olyannak kell lennie, hogy csak a helyzetjelző lámpákkal együtt legyenek bekapcsolhatók, de - kivéve a 42. § (5) bekezdése szerinti esetet - automatikusan kapcsolódjanak ki, amikor a fényszórókat bekapcsolják.


      Kínálunk "E" jelzéssel ellátott gyári nappali menetjelző fényforrásokat. A lámpatestek a rendeletnek megfelelően működnek. Kétféle méretben kínáljuk. Ezek 5 illetve 6db 1W High Power LED-el szerelt, optikával ellátott plexi és alu burkolatú lámpák.










     Nagyon FONTOS, hogy a LED szalagok nem használhatóak DRL, azaz nappali menetjelző fényként! Ezért ezeket a fényforrásokat külön kapcsolóról ajánljuk bekötni és vezérelni, amelyeket csak rendezvényeken üzemeltetnek!
     Nagyon fontos, hogy a DRL, azaz Nappali Menetjelző Fény nem összekeverendő a ködlámpával! Sem technikailag, sem pedik funkcióilag!


     Kínálunk egyedi megoldásokat is, melyek minden technikai feltételnek megfelelnek, de nem rendelkeznek "E" jelzéssel, így ezek csak zárt pályás rendezvényen, illetve a KRESZ hatályától kívül eső területeken használhatóak!

     Kétféle speciális, illetve többféle LUXEON LED-es megoldást kínálunk. Ezeket is lehet sárga fehér, hidegfehér illetve melegfehér színnel és különboző fényerőben rendelni. Mindegyik típusú LED-et szerelhetjük háromféle méretű optikára, a nagyobb és szebb fényhatás kedvéért.
     Ezekhez a lámpákhoz jár egy általunk kifejlesztett elektronika, mely a tompított felkapcsolása esetén automatikusan lejjebb veszi a lámpa fényerejét vagy azt teljesen ki is kapcsolja.
     Minden Nappali menetjelző lámpát egy plexibe építünk, melynek formáját egyedien az autó formájának megfelelően, méretre készítünk el. A plexit speciálisan erre a célra, általunk kifejlesztett formára, tűkör simára polírozunk
     Ezek a lámpák teljesen vízmentesek, IP65 tömörségűnek felel meg.

Általunk készített Nappali menetjelző lámpák kombinálhatóak kiegészítő, vagy teljes értékű indexszel.

























     Ha valaki még ezektől is egyedibbet, exkluzívabbat szeretne, akkor CNC maró gépünk segítségével készítünk el DRL plexi búráját, amiben elhelyezzük az optikákat és bármilyen feliratot. Az alábbi képen egy Seat Cordoba egyedi lökhárítójába készült mintavételezés utána a teljesen illeszkedő plexi és benne a gazdája neve: Whiteflash.
     A lámpában 6db 3W High Power LED működok 45fokos tüköroptikával szerelve. A LED-eket áramgenerátorok hajtják, illetve elláttuk egy áramcsökkentő áramkörrel, ha a tompított fel van kapcsolva. A jobb oldali képen jól látható a fényereje összehasonlításként a tompított fel van kapcsolva.... A magas fényerő miatt ez a lámpa csak kiállításokon és találkozókon üzemelt.














     Ma divatos Angel Eyes és Dayline lámpákat már ellátták gyárilag LED-es nappali menetjelző fénnyel. Azonban ezeknek a fényereje eléggé elmarad az eredeti DRL lámpák fényerejétől. Lehetőség van ezek  működésének átalakítására, általunk tervezett elektronikák általi vezérlésére és a LED-ek cseréjére. Ebben az esetben az átalakítás nem jár műbizonylat vesztéssel.






FIGYELEM!
      A nappali menetjelző fény működését, elhelyezését és színét a Köhém rendelet szabályozza!
Miszerint csak sárga és fehér színű fényforrás használható, tompított működése esetén automatikusan le kell kapcsolódnia, vagy fényerejét helyzetjelzőre kell csökkenteni. Valamint rendelkeznie kell „E” számmal, illetve műbizonylattal. Ezektől eltérő nappali menetjelző lámpákat csak rendezvényeken, illetve a KRESZ hatályán kívül eső területeken szabad használni.

Astra G rev2
3db 1W High Power LED
30fokos optikával, sík plexiben
+21db 3mmDIP LED
GTC Astra
31db SMD 3528 LED
Peugeot 407
6db 1W High Power LED
30fokos optikával, kétféle
fényerőben
Astar G rev1
6db 5mm DIP LED
+5db 5mm DIP LED index (sárga)
Astar G rev3
6db 1W High Power LED
30fokos optikával, sík plexiben
Astar G rev4
6db 1W High Power LED
30fokos optikával, domború plexiben
Golf 3 Dayline
4db 5W High Power LED index funkcióban
21Wra beállított teljesítmény
Swift II
21db SMD3528 LED
+ 21db SMD3528 LED index (sárga)
Golf 4 Dayline
8db 1W High Power LED (100lm)
Fényerőváltós áramgenerátoros vezérléssel
Az oldal üzemeltetője az R-Soft Europa Bt. LED Üzletág. tel: +36-20-571-23-39; email: info@ledauto.hu; fax: +36-49-440-291
© BENETT WEB 2009-2010 Minden Jog fenntarta. web
@benett.hu
[Kezdőlap] [Rólunk] [Referenciák] [Kapcsolat]